Furt mi to vrtá hlavou. Marketing&Média - je to taková krutá zábava nebo to opravdu někdo myslí vážně?
Hospodářky přináší v sekci Ekonomika upoutávku na další reklamní kampaň. Tentokrát je to Henkel.
Monika Kozáková píše, že producenti se "orientují stále více na kvalitu. Také společnost Henkel se rozhodla" - jak to pokračuje? Vyrábět kvalitnější henkelvýrobky? Kdepak, "přistoupit ke změně v komunikaci".
A pak už jsou to samé perličky. "Všechno bude kvalitní" - ano, stačí o všem říkat, že to je kvalitní, a ono se to kvalitním tak nějak stane samo od sebe. Slogan bude spojován s komunikací, spotřebitel bude poučen o vhodnosti kombinace kvalitních produktů (např. typu nádobí a mycího prostředku, muhehe), a celé to prostě "vypadá jako snaha o potvrzení kvality samotných produktů".
To úplně nejlepší: "Cíl je jasný. Zasáhnout širokou cílovou skupinu, a to ve spojení s celou škálou produktů, jako je Persil, Silan, Bref a další. [...] bude proto připravena promoakce s garantovanou výhrou vzpomínaného spojení."
Takže: Zasáhneme cílovou skupinu ve spojení se škálou produktů, a to tak, že budeme (komu?) garantovat výhru vzpomínaného spojení. Prostě kdo si vzpomene (na co?), vyhraje spojení skupiny a škály, což je pořád lepší než si odnést domů celou cílovou skupinu.
Na závěr minilekce angličtiny: "Kvalita je naše filozofie, i když korporátním sloganem pořád zůstává ,A Brand like a Friend'. To znamená, že spotřebitel je vnímán jako přítel, a právě proto mu nabízíme kvalitu," uzavírá Lidija Čipovič (to je manažerka komunikace).
Škoda jenom, že ty kreativně vyobrazené billboardové vizuály jsou tak hnusné. Ale za to asi Kozáková nemůže.
nerobil tu grafiku ten isty clovek, co reklamu na Podravku?
OdpovědětVymazatAh, vzpomínky na dřevní roky počítačů, kdy jsme na Spektru pařili primitivní fotbal manager a páteř mého týmu tvořila čtveřice Henkel, Persil (kapitán), Fairy Ultra a Palmex. Nikoho z nich jsem neprodal, a to ani po postupu do první ligy ... stejně jako svého hvězdného brankáře s osudovým jménem Szüto ... jaj!
OdpovědětVymazattak pozor! s monikou kozákovou jsem nějaký čas bydlel, na tu mi nesahejte:-)
OdpovědětVymazatMoc lidí se stejně nenechá reklamou přesvědčit.
OdpovědětVymazatJako bych slysela mluvit mou kolegyni v praci...formulace typu "...ja to s nimi zkomunikuji, ale timto u me ztratili jakoukoliv kredibilitu..." patri k perlam, ktere mi zpestruji me pracovni dny.
OdpovědětVymazatHanko, pokud existuješ, chci tě poznat! Teď a tady...
OdpovědětVymazat[6]: Běž už spát...
OdpovědětVymazat[6]: A jestli ne, nestačil by zaručeně reálný autor výroku "Komerce se vkrádá také do reklamy"?[0]: Navzdory tvému "Né, Vendulu Křížovou chci taky" z 07.04.2005, 13:28:52 přispěju článkem, který mě uhranul včera ve starých LN: http://lidovky.centrum.cz/byznys/clanek.phtml?id=346323"V dnešním českém pojetí se marketing hodně vnímá jako operační záležitost. V anglické praxi jde o rozpitvání i těch nejniternějších zákoutí značky a spotřebitele. Je to věc nastavení vizí a strategií pohybu vpřed. Občas to hraničí s psychologií až s filozofií."(Doufám, že se zástupcem šéfredaktora LN lobo nebydlel...)
OdpovědětVymazatLobo bydlel s kdekým. Ale že sahal na Kozákovou, to jsem si o něm nemyslel...
OdpovědětVymazat[8] ad clanek...ta ma zminovana kolegyne predtim v pracovala...v Nestle ;) Koukam, ze se mela kde ucit ;)
OdpovědětVymazatna Kozákovou jsem nesahal...nechtěla, no:-)
OdpovědětVymazatjá si myslím, že hodně lidí dá na reklamu. Znám to z největší telekomunikační firmy u nás pro kterou dělám.Tam to tak funguje-je to účel
OdpovědětVymazat