Kompletní program cvičení pro začátečníky

Chinin představuje naprosto unikátní bobo-cvičební program. Cvičte s námi!

Co děláte celé dny? Vysedáváte u počítače, vaše tělo krní, svaly ochabují. Váš zdravotní stav se pomalu horší, křiví se vám páteř, už teď se vám ráno špatně vstává. Jaké to bude za deset, za dvacet let?

Pokud se nechcete stát troskou, zkuste své tělo trochu potrápit, dodat mu trochu vzpruhy! Zapojte se do tohoto programu: Nebude vás to stát příliš času a přitom se první výsledky dostaví velice záhy. Ba co víc, začne vás to bavit! Nevěříte? Myslíte si, že to nezvládnete? Nebojte se - pokud jsem to dokázal já, dokáže to vy také. Přijměte tento veřejný závazek. Vaši spolubojovníci v tomto trochu hořkém cvičebním programu vás podpoří.

Již nějakou dobu jsem uvažoval o tom, že bych měl začít cvičit. Ale nemohl jsem se odhodlat. Znáte to, začnu zítra, pozítří.. pokud vám chybí metodika a motivace, nikdy se svým tělem nic neuděláte.

Program Chininu vám dodá metodiku i motivaci. Je to program veřejný, vaše úspěchy budou objektivně měřitelné, budete mít porovnání s ostatními.

Předcvičební příprava

Příprava je velice důležitá. Ze všeho nejdřív si doma najděte na cvičení vhodný prostor. Nejlépe samostatnou místnost, kde vás nebude nikdo rušit, ale postačí i malé místečko v ložnici nebo obýváku. Důležité je, že to od této doby bude vaše cvičební místo. Jak vidíte, nejsme nároční. Není třeba chodit do posilovny či na stadion. Pro začátečníky je nejlepší jejich vlastní domov. Nemusí nikam docházet a nejsou stresováni cizím prostředím.

Následující tři odstavce jsou určeny pouze pro bobos. Pokud nejste bobo, nemusíte se jimi řídit, ale stejně si je přečtěte, ať víte, zač je toho loket.

Kupte si speciální cvičební podložku. Vypadá jako silnější karimatka, je přiměřeně tvrdá a bude perfektně odvádět váš pot. Kupte si cvičební úbor. Kvalitní značkové savé tílko a elegantní leginy s proužkem by mohly být to pravé. Nebojte se do oblečení pořádně investovat, na svém zdraví nesmíte šetřit.

Velmi důležité jsou boty. Musí vám dokonale padnout, nesmíte cítit žádnou známku nepohodlí. Opět - nešetřete! Bota musí být lehká a přitom pevná, abyste si nepřivodili žádné zranění.

Pořiďte si také zrcadlo, abyste se mohli při cvičení pozorovat. Už během prvního týdne cvičení pocítíte a uvidíte zlepšení své kondičky, nemluvě o zbytnění svého ega.

Obecné metodické zásady

Začátečníkům se často stává, že se zbytečně přetěžují. Následující zásady jsou naprosto klíčové a je nutné je dodržovat. Jinak nedosáhnete očekávaných výsledků, a dokonce si můžete své zdraví trvale poškodit.

Cvičte pomalu a důkladně, tahem a tlakem, nikoli švihem. Cílem není mít cvičení co nejrychleji za sebou, ale skutečně precizně provádět jednotlivé cviky.

Mezi jednotlivými cvičeními musí být pauza minimálně 48 hodin. V této pauze se vaše svaly regenerují a rostou. Budete-li cvičit každý den, budete brzy vyčerpaní a nárůstu svalové hmoty se nedočkáte.

Nezvyšujte příliš zátěž. Zvýšení zátěže musí přijít teprve tehdy, pokud současnou zátěž naprosto bezproblémově zvládáte. Uvědomte si, že svalové úpony reagují pomaleji než svaly.  Při příliš radikálním zvyšování zátěže to svalové úpony nemusejí vydržet a můžete se tak dostat do velkých zdravotních potížích.

Jak je program sestaven

Při tvorbě cvičebního programu jsem měl na mysli, že je určen výhradně začátečníkům, kteří potřebují jednoduché, ale přesto praktické cviky. Začíná se tzv. základní zátěží, kterou by měl i začátečník bez problémů zvládnout. Pravděpodobně se vám bude zdát, že byste mohli začít i od vyšší zátěže, ale pozor, pokud nejste zvyklí na pravidelné cvičení. Jednorázová vyšší zátěž se může stát problematickou, pokud se začne provádět pravidelně.

Pravidlem je cvičit třikrát týdně. Já osobně cvičím vždy v pondělí, ve středu a v pátek, a to hned ráno. Vy si stanovte časy, které vám nejlépe vyhovují. Je ale třeba tyto časy dodržovat! Výsledky jsou neuvěřitelné. Začal jsem cvičit v pondělí, v úterý večer jsem usínal s tím, že se těším na středeční cvičení, a dnes ráno už jsem cítil, jak se mé svaly začínají probouzet, jen co jsem si oblékl své tílko. Toto cvičení vás bude bavit!

Program můžete začít kdykoli - ale začněte co nejdřív, hned teď! Program je vypracován tak, že se základní zátěž zvyšuje vždy o stejnou zátěžovou jednotku každý měsíc. To je dostatečný čas k tomu, abyste si na novou zátěž zvykli vy, vaše svaly i svalové úpony. Není důvod spěchat!

Pokud se zapojíte do tohoto programu, umístěte si na svůj web naši ikonku. Pokud vydržíte měsíc, můžete ikonku změnit - přidat jednu zátěžovou jednotku. Program končí před Vánoci, vaše nové tělo pro vás bude tím nejlepším dárkem. Tou dobou už budete na více než trojnásobku základní zátěže!

Pokud se přidáte později, nevadí. Každý, kdo se před Vánoci dostane minimálně na dvouapůlnásobek základní zátěže, dostane certifikát o úspěšném absolvování tohoto programu. Nikdo vás nekontroluje, je jen na vás, zda budete dodržovat pravidla hry. Proč šidit sami sebe? Řádně na sobě pracujte a před Vánoci z vás bude lepší člověk.

Podrobnosti

 Tento unikátní cvičební program se jmenuje Dřepíci. Jediným cvikem tohoto programu je dřep. Krásný pomalý dřep v předpažení. Základní zátěží jsou dva dřepy. Začněte cvičit a dejte si na svůj web naši ikonku 1 dřepík. Pokud vydržíte celý měsíc (třikrát týdně), zvyšte svou zátěž o jeden dřep a zažádejte si o novou ikonku, 2 dřepíky. Každý měsíc jeden dřep navíc, každý měsíc nová ikonka.

Začněte dnes a získejte maximum! Před Vánoci si na svůj web můžete umístit ikonku až sedmi dřepíků. Ale pokud se vám to nepodaří, nezoufejte. Každý, kdo získá alespoň pět dřepíků, obdrží oficiální dřepí certifikát podepsaný Velkým Dřepíkem.
Pokud se ukáže, že jsou pro vás Dřepíci zajímaví, pokusím se pro celý projekt získat záštitu ministryně školství, mládeže a tělovýchovy.

Přidejte se k nám, staňte se členem programu Dřepíci! I vy můžete udělat něco pro své tělo, i vy můžete být dřepíkem!