Mluvme o kvalitě! Oni to tak chtějí

Furt mi to vrtá hlavou. Marketing&Média - je to taková krutá zábava nebo to opravdu někdo myslí vážně?

Hospodářky přináší v sekci Ekonomika upoutávku na další reklamní kampaň. Tentokrát je to Henkel.

Monika Kozáková píše, že producenti se "orientují stále více na kvalitu. Také společnost Henkel se rozhodla" - jak to pokračuje? Vyrábět kvalitnější henkelvýrobky? Kdepak, "přistoupit ke změně v komunikaci".

A pak už jsou to samé perličky. "Všechno bude kvalitní" - ano, stačí o všem říkat, že to je kvalitní, a ono se to kvalitním tak nějak stane samo od sebe. Slogan bude spojován s komunikací, spotřebitel bude poučen o vhodnosti kombinace kvalitních produktů (např. typu nádobí a mycího prostředku, muhehe), a celé to prostě "vypadá jako snaha o potvrzení kvality samotných produktů".

To úplně nejlepší: "Cíl je jasný. Zasáhnout širokou cílovou skupinu, a to ve spojení s celou škálou produktů, jako je Persil, Silan, Bref a další. [...] bude proto připravena promoakce s garantovanou výhrou vzpomínaného spojení."

Takže: Zasáhneme cílovou skupinu ve spojení se škálou produktů, a to tak, že budeme (komu?) garantovat výhru vzpomínaného spojení. Prostě kdo si vzpomene (na co?), vyhraje spojení skupiny a škály, což je pořád lepší než si odnést domů celou cílovou skupinu.

Na závěr minilekce angličtiny: "Kvalita je naše filozofie, i když korporátním sloganem pořád zůstává ,A Brand like a Friend'. To znamená, že spotřebitel je vnímán jako přítel, a právě proto mu nabízíme kvalitu," uzavírá Lidija Čipovič (to je manažerka komunikace).

Škoda jenom, že ty kreativně vyobrazené billboardové vizuály jsou tak hnusné. Ale za to asi Kozáková nemůže.