Povím vám dva příběhy

Jeden smutný, druhý veselý. Jeden žlutý, druhý zelený. Komu se nelení, tomu se ožení. Včetně dvou rozhovorů!

Příběh první

Švýcarský internetový obchod IT Prime Consulting. Ve čtvrtek si objednávám a platím, v pátek se mi odečtou peníze z účtu, v pondělí mi pošta přiveze balíček.

Příběh druhý

Český internetový obchod Vltava. Patnáctého prosince 2004 si objednám a zaplatím, a pak už jenom čekám. Je leden a jsem nervózní. Píšu jim email, nic. Volám jim, slibují, nic (rozhovor první). Je únor, píšu jim, nic, volám jim, slibují, nic. Je březen, píšu jim, nic, volám jim, nic (rozhovor druhý). A pořád jsem takový slušný, klidný, nikoho neškrtím, nikomu nevyhrožuju. Ale asi brzo začnu.

Rozhovor první

- Ale ta objednávka už je vyřízená.
- Mně nic nepřišlo.
- My to už expedovali.
- Kdy?
- No... nějak tu chybí datum. Možná jsme to neexpedovali.
- Takže?
- Tak já to stornuju, jo?
- Ne, já bych byl raději, kdybyste mi to poslali.
- No to taky můžeme, tak já to znovu expeduju a pošlu vám mail.

Nepřišel.

Rozhovor druhý

- Hmm... to je divný.
- Je už z prosince, viďte.
- No já to tu vidím, tak malý moment.

(telefon se na několik minut odmlčí, pak je slyšet následující)

- Takhle to tam... no... a co teď?... jo ó-k... a to číslo zákazníka? dej to takhle sem... a Enter... a teď c-t-r-l-c a c-t-r-l-v... nic, jo... no tak já nevím... Haló? Tak to je na dlouho, já si vezmu vaše telefonní číslo a zavolám vám, až to dáme do pořádku.
- Dobře. Plus čtyřicet jedna...
- To je Slovensko?
- Ne, Švýcarsko.
- Ježišimarjá...
- Nebo mi můžete poslat email.
- To bude lepší!
- Máte ho tam v mých údajích.
- No jo, mám, ale víte co, radši mi ho nadiktujte...