Ostrov pokladů 1/3

29. prosince 2004

Každému hráči připneme na záda barevnou stužku. Bez použití hlasivek a kotoulů vzad se hráči musí rozdělit do týmů. Ty jsou letos jen dva, modří a červení.



Týmy - posádky jsou ve městě Dár al-Bajdá, tedy v Casablance, ale to nikdo z nich neví. Jejich úkolem je doplout na ostrov a najít na něm poklad. K ostrovu vede podle mapy pět cest, každá s jiným nebezpečím, každá pro jinou loď. Posádky ale nemají loď, a nemají ani peníze na koupi lodi.



Úkol č. 1: Vydělejte peníze. Ve městě jsou dvě galerie a existuje důvodné podezření, že by mohly kupovat obrazy od mladých neznámých umělců. Vytvořte obraz - koláž. K dispozici je velká čtvrtka, pastelky, fixy, lepidlo, nůžky a několik výtisků časopisu Story (děkujeme sponzorovi). Prvním rozstříhaným je Sámer.



Úkol č. 2: Prodejte koláž. Galerie si předem stanovily limity výkupních cen, a tom ale posádky nevědí. Minimum je 250 tisíc, maximum 500 tisíc. Nejlepší loď, totiž vzducholoď Flash Gordon stojí 550 tisíc, a pokud by ji někdo chtěl, musí přijít na to, že prodat se dají i jiné věci, než jen samotná koláž. To nakonec všem dojde, platí se i za nájem. Přesto se nikomu nepodaří získat ani 500 tisíc.



Úkol č. 3: Vyluštěte šifry. V pěti šifrách jsou důležité informace o tom, jak se pohybovat po ostrově. Ostrov se skládá z políček různých barev, jsou zde lesy, džungle, bažiny, řeky, jezera, pouště a domorodci. V šifrách se posádky dozvědí, že do džungle mohou jenom s mačetou, přes jezero ve člunu, přes poušť s vodou, k domorodcům se zrcátky, a do bažin že se nesmí.



Úkol č. 4: Kupte si loď a vybavení. Posádky si vybírají podle veřejného ceníku. Kupují si nejlevnější lodě, za 250 a za 300 tisíc, aby měly dost peněž na zásoby vody a zrcátek. Člun je jen jeden a nakonec si jej nikdo nekupuje. Co když bude poklad na Stříbrném jezeře?