Lost? Hlouplost

Proč se po dvanácti dílech přestat dívat na seriál. Tohle možná nechcete číst, pokud máte v plánu Lost sledovat.

Po ovacích, které jsem zaznamenával ze všech světových stran, mě první díl Lostu (pilot part I) zklamal. Ale usoudil jsem, že je třeba tomu dát šanci, aspoň pilotovi part II.

A opravdu, Charlieho "Where are we?" pěkně navnadilo a až do desátého dílu jsme se dívali radostně. Jedenáctý a dvanáctý díl nám už dost polopaticky naznačil, že záhady se budou vršit jedna na druhou, aniž bychom se kdy dočkali nějakého rozuzlení.

Nejdřív to monstrum, co chodí po lese a stahuje lidi z kůže. Fajn, ať tam je, ale proč v prvních pár dílech řvalo každých pět minut a teď si na něj nikdo ani nevzpomene?

Lední medvěd na rovníku, jasně, utekl ze zoo. Ale nikdo nad tím nepodumá?

Kolem trosečníků běhá padesát cizích lidí, ale nikdo nikdy nikoho nevidí?

Furt se chodí z pláže do jeskyní a zpátky, ale ještě se nepodařilo vyšlapat cestičku, takže to všichni berou přes křoví, pokaždý jinudy, aby se mohli vzájemně ztrácet a hledat?

Autoři seriálu se domnívají, že veškeré jednání, většinou nesmyslné, lze odůvodnit útržky z minulosti.

To se snad ještě dá pochopit u dušínovského Jacka. OK, nechtěl si tehdy připustit, že mu nějaká pacientka umřela, nechce si připustit ani teď, že je po smrti Charlie. A tak ho tolikrát mlátí do hrudníku, až z toho začne dýchat.

Že invalidní uředník Locke odhodí kolečkové křeslo a začne běhat po lese a lovit kance, to bych jim snad i odpustil, jen kvůli zábavnosti tohoto náboženského vůdce, který se asi nejvíc blíží pravdě, když jedná s ostrovem jako s živou bytostí.

Že se Sawyer nenávidí tak, že chce být ostatními nenáviděn ještě víc - ba nejlépe mučen a zabit, s tím ať jdou k šípku. To opravdu nestačilo říct, že žádná antibiotika nemá?

A nesmyslná scéna s kufrem, o kterém Kate řekne, že je její, pak že není její, pak ho chce zpátky, pak ho ukradne, ale Sawyer ji chytne (překvapení, kam by asi chtěla utéct?), pak ho chce otevřít s Jackem, pak ho chce otevřít bez Jacka, a když konečně získá s kufru malé letadýlko, lítá si s ním kolem ohně? Nestačilo říct: dejte mi moje letadýlko?

Z prvních dvanácti dílů plyne jediné: Neexistuje žádné omezení na to, co se může stát příště. Nic není neuvěřitelné, všechno se dá zdůvodnit a všechno zdůvodňování je možné odložit.

Takže konec - až tam přistanou ufouni a až se ukáže, že je to všechno reality show, nemusím u toho být.